Klantenservice

Cup-a-Soup

Klantenservice

De Verkoop Binnendienst is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via het nummer 010 - 439 47 86.

Daarnaast zijn wij bereikbaar via e-mail verkoop.binnendienst@unilever.com. We streven er altijd naar je direct van dienst te zijn.

In onderstaande veel gestelde vragen vindt u wellicht direct het antwoord op uw vraag.

VEEL GESTELDE VRAGEN

De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Algemeen

Op de nieuwe verpakking staan andere voedingswaarden, is de receptuur veranderd?

Ja, bij Cup-a-Soup zetten we graag onze consument in het hart van alles wat we doen. Om deze reden anticiperen wij dus op de behoeften voor meer natuurlijke producten en hebben onze producten verbeterd. De vernieuwde Cup-a-Soup heeft meer groenten en kruiden, wat zorgt voor de lekkere smaak.

Wat betekenen de vakjes op de achterzijde van de verpakking?

De vakjes op de achterzijde vertellen u:

  • De hoeveelheid calorieën per 100 ml
  • Of deze Cup-a-Soup smaak vegetarisch is (het V-teken is afkomstig van de Nederlandse bond van vegetariërs)
  • Of deze Cup-a-Soup smaak weinig zout bevat
  • Of deze Cup-a-Soup smaak weinig vet bevat

 

Moet ik kokend water gebruiken?

Ja, wij raden u aan kokend water te gebruiken voor een optimale smaak.

Welke varianten zijn geschikt voor vegetariërs?

De volgende varianten zijn geschikt voor vegetariërs:

Sachet (175ML):

  • Asperge
  • Champignon crème
  • Chinese tomaat
  • Erwt
  • Groente
  • Pittige tomaat
  • Prei creme
  • Tomaat
  • Tomaten crème
  • Toscaanse tomaat
  • Drinkbouillon tuinkruiden

Sachet (140ml):

  • Champignon crème
  • Chinese tomaat
  • Erwt
  • Groente
  • Tomaat

    Machine zakken:

    • Chinese tomaat
    • Champignon crème
    Kan ik informatie krijgen voor mijn werkstuk/scriptie?

    Wij krijgen heel veel verzoeken voor informatie en vragen over Cup-a-Soup. Daarom kunnen wij helaas niet ingaan op je verzoek/vraag. Alle beschikbare informatie staat op deze website.

    Kan ik ook een sponsoraanvraag indienen?

    Sponsoraanvragen kunt u schriftelijk indienen bij: Unilever Nederland, T.a.v. de afdeling Sponsoring, Postbus 160, 3000 AD ROTTERDAM. Of via sponsoring.benelux@unilever.com.

    Waar kan ik de kartonnen Cup-a-Soup bekertjes krijgen?

    De kartonnen Cup-a-Soup bekertjes zijn nu verkrijgbaar op onze website, je kunt deze hier bestellen. 

    Waarom is de receptuur van de vendingzakken aangepast?

    Cup-a-Soup heeft de receptuur van de vending soepen aangepast om de mix van de beste ingrediënten te optimaliseren en in bijna alle varianten het zoutniveau te verlagen met behoud van kwaliteit en smaak. De soepnummers van de Cup-a-Soup machines dienen hierop te worden aangepast. Deze kunt u vinden op de achterkant van de nieuwe vendingzakken.

    Waarom moet ik eerst de inhoud van het zakje in de mok doen?

    U krijgt de lekkerste Cup-a-Soup door eerst de inhoud van het zakje in uw mok te doen en er daarna kokend water op te gieten. Dit is bovendien gemakkelijker want de soep lost zo beter op en u hoeft dus minder te roeren.

    Wat zijn de verschillende soepnummers?
    Smaak Tabletop - type 1 Tabletop - type 2 MiNi
    Champignon Crème 1 69 43
    Chinese Kip 6 40 31
    Chinese Tomaat 1 52 38
    Kerrie 6 44 31
    Kip 2 38 27
    Rundvlees 4 51 34
    Tomaat 1 60 41
    De automaat geeft te weinig soep. Wat kan ik eraan doen?

    Waarschijnlijk heeft u het verkeerde soepnummer geprogrammeerd; programmeer het juiste soepnummer.

    De automaat geeft teveel soep. Wat kan ik eraan doen?

    Gebruikt u andere soep dan Cup-a-Soup? Gebruik dan alleen de echte Cup-a-Soup in de automaat!

    Een andere oorzaak kan zijn dat u het verkeerde soepnummer heeft geprogrammeerd. Programmeer het juiste nummer zoals vermeld op de Cup-a-Soup zak.

    De automaat lekt aan de achterkant. Wat kan ik eraan doen?

    Mogelijk staat de automaat scheef. Zet de automaat in dat geval recht (waterpas). Ook kan de slangverbinding van de watertoevoer los zitten of lekken. Herstel dan de slangverbinding.

    De automaat lekt aan de voorkant. Wat kan ik eraan doen?

    Mogelijke oorzaak is een lekkend uitlaatventiel. Neem enkele keren een Cup-a-Soup (met containers uit de automaat) en zie of het ventiel weer goed sluit. Bel Jaski Automaten: 0342-491313 wanneer dit niet het geval is.

    De container is leeg.

    Vul de container (zie: Hoe vul ik de container(s) en reset ik de teller(s)?) Als de container al gevuld is, reset dan de interne teller.

    De lekbak is vol. Wat kan ik hieraan doen?

    Als de lekbak vol is kunt u deze het beste legen. Hierna is uw storing verholpen.

    De receptuur van de vendingzakken is aangepast, heeft dit gevolgen voor de instellingen van mijn automaat?

    Cup-a-Soup heeft de receptuur van de vending soepen aangepast om de mix van de beste ingrediënten te optimaliseren en in bijna alle varianten het zoutniveau te verlagen met behoud van kwaliteit en smaak. De soepnummers van de Cup-a-Soup machines dienen hierop te worden aangepast. Deze kunt u vinden op de achterkant van de nieuwe vendingzakken.

    De temperatuur is te hoog.

    Voor deze melding kunt u het beste contact opnemen met Jaski Automaten via telefoonnummer: 0342-491313

    Eén smaak geeft geen soep. Hoe kan dat?

    Mogelijk is de interne teller (van de betreffende container) niet gereset. Reset dan de interne teller. Een andere mogelijkheid is dat de betreffende container kapot is. Bel het servicenummer voor een nieuwe.

    Er komt geen water uit. Wat gaat er niet goed?

    Mogelijk is de automaat bezig met watertoevoer aan de boiler. Wacht in dat geval even en probeer het opnieuw. In andere gevallen controleer de watertoevoer. Is bijvoorbeeld de kraan niet dichtgedraaid of zit er geen knik in de slang?

    Het geld blijft hangen in de muntproever.

    De muntbak is te vol of de muntproever is verstopt. Leeg de muntbak of trek de klep aan de binnenkant van de muntproever naar voren. Klap deze vervolgens naar rechts en verwijder het voorwerp dat klem zit.

    Het geld valt niet goed in automaat maar er komt wel soep uit.

    Waarschijnlijk is er sprake van een software storing. Bel het servicenummer.

    Ik krijg de melding "opwarmen".

    Deze melding krijgt u als de automaat water opwarmt in de boiler. Even geduld a.u.b.!

    Ik krijg de melding "Te weinig krediet".

    Werp voldoende geld in. Is uw muntje geaccepteerd?

    Ik krijg de melding: "Geen temp. sensorT. kortsluiting".

    Voor deze melding kunt u het beste contact opnemen met Jaski Automaten via telefoonnummer: 0342-491313

    Ik krijg een softwarefout.

    Voor deze melding kunt u het beste contact opnemen met Jaski Automaten via telefoonnummer: 0342-491313

    Hoe wissel ik van Cup-a-Soup smaak?
    • Reinig container met warm water en afwasmiddel (48 uur laten drogen)
    • Vul de container met de nieuwe Cup-a-Soup
    • Druk op de toets aan de binnenkant van de deur
    • Druk op de OK-toets (zie tekening "Overzicht toetsen")
    • Selecteer "smaak wijzigen" met de beide rechter toetsen
    • Druk op de OK-toets om dit te activeren
    • Selecteer de gewenste container, en druk op de OK-toets
    • Kies met de rechter toetsen het nummer dat overeenkomt met het nummer van de Cup-a-Soup zak
    • Druk op de OK-toets om de keuze te activeren
    • Druk 2x op de ESC-toets om het menu te verlaten
    • Reset de interne teller van het container leegmeldingssysteem
    • Wissel het smaakkaartje in de deur

    Bekijk de instructie op YouTube:

    Hoe vul ik de container(s) en reset ik de teller(s)?

    Vullen container(s):

    • Draai de uitloop van de container omhoog.
    • Trek de container uit de automaat en verwijder het deksel.
    • Vul de container met de juiste smaak Cup-a-Soup; let op: minimaal 2 zakken bijvullen als u de reset functie gaat gebruiken. De Cup-a-Soup niet aanstampen of aandrukken!
    • Sluit vervolgens het deksel en plaats de container terug
    • Draai de uitloop terug in de juiste positie. Vul eventueel andere smaken bij
    • Reset de interne teller (van container leegmeldingssysteem)

    Zo reset u de interne teller:

    • Druk op de toets aan de binnenkant van de deur
    • Druk 2x op de OK-toets
    • Selecteer door middel van de rechter toets de gewenste container
    • Druk op de OK-toets om de keuze te activeren
    • Druk op de ESC-toets om het menu te verlaten
    Hoe sluit ik de Automaat aan?

    U heeft slechts drie zaken nodig voor een succesvolle aansluiting en jarenlang Cup-a-Soup:

    • een geaard stopcontact
    • een plateau / aanrecht / blad voor plaatsing van het apparaat
    • bij een Automaat met heetwatervoorziening: een beluchte wasmachinekraan ½ duims aansluiting
    • ... en u bent klaar voor de Automaat!
    Hoe hou ik de kwaliteit van de soep optimaal?
    • De soep maximaal vier weken te bewaren in de Automaat
    • De Automaat op een niet te warme plek te plaatsen (max. 25 C)
    • De Automaat volgens de instructies te onderhouden (zie: Hoe onderhoud ik de Automaat?)
    Storingen


    Cup-a-Soup Unilever Nederland
    Postbus 160
    3000 AD Rotterdam

    Hoe hou ik de kwaliteit van de soep optimaal?

    Voor een optimale soepkwaliteit adviseren wij:

    • De soep niet langer dan 4 weken te bewaren in de Automaat
    • De Automaat op een niet te warme plek te plaatsen (max. 25 C)
    • De Automaat volgens de instructies te onderhouden
    • (zie: Hoe onderhoud ik de Automaat?).
    Hoe onderhoud ik de automaat?

    Dagelijks onderhoud:

    • Reinig de opvangbak en emmer met warm water
    • Reinig het uitgiftepunt met warm water
    • Verwijder (!) uitlooptuit van de containers en reinig deze met warm water. Plaats de uitloop altijd droog terug!
    • Verwijder soepresten in / rond automaat en reinig de automaat

    Tip : Controleer dagelijks of de containers gevuld zijn. Let op of er aan de zijkant van de containers geen holle ruimtes zichtbaar zijn; Dit in verband met mogelijke onjuiste doseringen. Zijn er holle ruimtes? Tik dan tegen de container om ze te laten verdwijnen.

    Wekelijks onderhoud:

    • Verwijder de containers. Reinig het interieur

    Maandelijks onderhoud:

    • Klop iedere maand de containers grondig leeg
    • Kijk in de container of er geen losgeraakte onderdelen (veren) in zitten. Als dit wel het geval is, bel dan uw dealer / servicenummer
    • Reinig de container met warm water of in de vaatwasser
    • Containers altijd geheel droog terugplaatsen!

    Jaarlijks onderhoud:

    • Minstens 1x per jaar groot onderhoud door de servicemonteur van Cup-a-Soup.
    Hoe verwissel ik de smaak van de soep?

    Vullen:

    1. Haal de container uit de automaat
    2. Reinig de container met warm water of in de vaatwasser
    3. Zorg dat de container geheel droog (!) is
    4. Vul de container zoals beschreven bij 'Vullen container en resetten teller'

    Herprogrammeren:

    1. Trek de linker deurschakelaar uit en houdt de programmeerknop 1 seconde ingedrukt om in het programma te komen (machine parameters)
    2. Druk de programmeerknop nog 1x in om in het container (1..6) soepmenu te komen
    3. In dit menu combineert u container (1..6) met de soepsmaak (1..50)
    4. Het smaaknummer wat moet worden ingesteld staat op de soepverpakking
    5. Drukt u op toets 1 dan combineert u soep (1..50) met container 1
    6. Drukt u op toets 2 dan combineert u soep (1..50) met container 2. etc.
    7. Druk de programmeerknop 1x lang in om terug te gaan naar het menu
    8. Vergeet niet het smaakkaartje te wisselen op de deur!
    Hoe vul ik de containers / bekers bij en reset ik de tellers?
    1. Open de deur en open de deksel van de container
    2. Vul iedere container met 1 of 2 zakken soep (bij de eerste vulling 3 zakken!)
    3. Klop tegen de wanden van de container om te voorkomen dat er "holle" ruimtes in de soep ontstaan, maar druk of stamp de soep niet aan!
    4. Sluit de deksel
    5. Reset de teller van gevulde container!

    Na een reset telt de soepteller af van 80 consumpties. Hierna geeft hij ‘leeg’ aan. Er blijft echter wel ca. 1 zak soep over. Dit is een buffer.

    1. Trek de linker deurschakelaar uit en druk de programmeerknop onder de bekertoren 3x kort in om in het "aantal zakken in" menu te komen
    2. Reset per container: druk alleen op de selectieknop van de gevulde soep 1 t/m 6
    3. Alle containers resetten: Druk selectieknop 9 om de machine te laten weten dat de gehele automaat is gevuld
    4. Bekers: bovenaan vullen, niet voorbij de rand. Beschadigde / gedeukte bekers verwijderen om storingen te voorkomen! Check ook even of er voldoende roerstaafjes zijn

    Opslag

    1. Soep droog en gesloten bewaren
    2. Gebruik oudste soep het eerst; 'First in, First out'
    3. Soep voor gebruik op kamertemperatuur laten komen
    Hoe vul ik de roerstaafjes bij?
    1. Verwijder het metalen buisje uit de dispenser
    2. Laat een pakje roerstaafjes vanaf de bovenzijde in de dispenser zakken. Laat het zo zakken dat de wikkel aan de voorkant zichtbaar blijft
    3. Druk het pakje met roerstaafjes naar beneden en scheur de wikkel los aan de onderkant
    4. Blijf het pakje naar beneden drukken en trek de wikkel naar boven weg
    5. Herhaal zonodig procedure 1-4
    6. Plaats het metalen buisje na het vullen terug op het bovenste roerstaafje
    Storingen

    Cup-a-Soup Unilever Nederland
    Postbus 160
    3000 AD Rotterdam

    Back to top